Sesungguhnya....

Sesungguhnya....

Mengikut Blog Yang Baik Kandungan Dan Manfaat


Dari Abu Hurairah r.a…Nabi s.a.w. sabdanya:

"Sesiapa yang mengajak ke jalan mengerjakan sesuatu amal yang baik, adalah baginya pahala sebanyak pahala orang-orang yang menurutnya, dengan tidak mengurangi sedikit pun pahala itu dari pahala-pahala mereka, dan (sebaliknya) sesiapa yang mengajak kejalan mengerjakan sesuatu amal yang menyesatkan, adalah ia menanggung dosa sebanyak dosa orang-orang yang menurutnya, dengan tidak mengurangi sedikit pun dosa itu dan dosa-dosa mereka."

Followers the INFO

Tuesday, September 21, 2010

tak boleh masuk sekolah baru...

بسم الله الرحمن الرحيم


Bayi dikandung remaja mati ditendang
KUALA LUMPUR: Satu keluarga terkejut apabila mendapati anak remaja perempuan yang tiba-tiba pengsan selepas terjatuh di dalam bilik mandi di rumahnya di Batang Kali, di sini awal pagi semalam, rupanya hamil tujuh bulan.
Lebih memeranjatkan apabila bayi di dalam kandungan remaja terbabit didapati tidak lagi bernyawa dipercayai selepas perut remaja perempuan itu ditendang seseorang yang dikenali mangsa.
Penemuan mengejutkan itu menyebabkan doktor terpaksa menjalankan pembedahan kecemasan bagi mengeluarkan mayat bayi yang dibimbangi boleh meragut nyawa mangsa.
Sumber polis berkata, mangsa sebelum itu ditemui terbaring kira-kira jam 4 pagi oleh ahli keluarganya.
Menurutnya, mangsa yang sudah tidak lagi bersekolah kemudian dihantar ke Hospital Selayang bagi mendapatkan rawatan apabila disangka mangsa pengsan akibat jatuh sakit.
"Semasa tiba di hospital, mangsa dalam keadaan tidak sedarkan diri dan pemeriksaan doktor kemudian mendapati dia hamil tujuh bulan, tetapi bayi dalam kandungannya sudah meninggal dunia," katanya ketika dihubungi di sini.
Katanya, pihak hospital turut mendapati ada kesan lebam seperti dipijak pada perut mangsa. Demi menyelamatkan nyawa remaja terbabit, doktor terpaksa menjalankan pendedahan untuk mengeluarkan bayinya yang sudah mati itu.
Beliau berkata, mengesyaki kecederaan dialami mangsa mempunyai unsur jenayah, pihak hospital kemudian membuat laporan polis.
"Kes ini disiasat mengikut Seksyen 324 Kanun Keseksaan. Polis kini sedang berusaha mengesan individu yang bertanggungjawab mencederakan mangsa. Kita turut merujuk kes itu kepada Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) kerana ia turut mempunyai kaitan dengan agama," katanya.
Sementara itu dalam kes berasingan, seorang pemuda berusia 19 tahun diberkas polis selepas didapati memperkosa teman wanitanya berusia 14 tahun yang sengaja dibawa pulang ke rumah sewa ketika rakan-rakan serumahnya pulang ke kampung untuk menyambut Aidilfitri minggu lalu.
Dalam kejadian Khamis lalu, suspek mengambil kesempatan untuk memperkosa mangsa yang masih bersekolah terbabit di rumah sewanya di Kelana Jaya, di sini.
Ketua Polis Petaling Jaya, Asisten Komisioner Arjunaidi Mohamed berkata, perbuatan sumbang mereka bagaimanapun diketahui oleh keluarga mangsa sebelum bertindak membuat laporan polis.
*** susah lah macam...kalua tidak boleh lah masuk ke sekolah baru..hospital harapan...eh eh tak..sekulah harupan...masyarakat memandang perbuatan zina remeh..dah jadi kerap..apa peranan ibu bapa..selama ni tak tau anak pi mana?kawan dengan siapa?buat apa?maka tanggunglah dosa si penzina bersama...?

No comments:

Post a Comment

mangga

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

INFO eReferrer