Sesungguhnya....

Sesungguhnya....

Mengikut Blog Yang Baik Kandungan Dan Manfaat


Dari Abu Hurairah r.a…Nabi s.a.w. sabdanya:

"Sesiapa yang mengajak ke jalan mengerjakan sesuatu amal yang baik, adalah baginya pahala sebanyak pahala orang-orang yang menurutnya, dengan tidak mengurangi sedikit pun pahala itu dari pahala-pahala mereka, dan (sebaliknya) sesiapa yang mengajak kejalan mengerjakan sesuatu amal yang menyesatkan, adalah ia menanggung dosa sebanyak dosa orang-orang yang menurutnya, dengan tidak mengurangi sedikit pun dosa itu dan dosa-dosa mereka."

Followers the INFO

Saturday, May 1, 2010

Takutlah kamu akan api Neraka...


Dalam sebuah riwayat menyatakan bahawa ada seorang lelaki tua sedang berjalan-jalan di tepi sungai, sedang dia berjalan-jalan dia terpandang seorang anak kecil sedang mengambil wudhu' sambil menangis. Apabila orang tua itu melihat anak kecil tadi menangis, dia pun berkata, "Wahai anak kecil kenapa kamu menangis?" Maka berkata anak kecil itu, "Wahai pakcik saya telah membaca ayat al-Quran sehingga sampai kepada ayat yang berbunyi, "Yaa ayyuhal ladziina aamanuu quu anfusakum" yang bermaksud, "Wahai orang-orang yang beriman, jagalah olehmu sekalian akan dirimu." Saya menangis sebab saya takut akan dimasukkan ke dalam api neraka." Berkata orang tua itu, "Wahai anak, janganlah kamu takut, sesungguhnya kamu terpelihara dan kamu tidak akan dimasukkan ke dalam api neraka." Berkata anak kecil itu, "Wahai pakcik, pakcik adalah orang yang berakal, tidakkah pakcik lihat kalau orang menyalakan api maka yang pertama sekali yang mereka akan letakkan ialah ranting-ranting kayu yang kecil dahulu kemudian baru mereka letakkan yang besar. Jadi tentulah saya yang kecil ini akan dibakar dahulu sebelum dibakar orang dewasa." Berkata orang tua itu, sambil menangis, "Sesungguh anak kecil ini lebih takut kepada neraka daripada orang yang dewasa maka bagaimanakah keadaan kami nanti?"

TO BECOME human !!! Allahuakhbar!!SubhanAllah

 The Entire Process Of Sperm Develop Into Fetus

About 300 million sperms, but in most of the cases, only one sperm may pass through many obstacles, to fertilize an egg, eventually creating an embryo. Therefore, in general, inside hundreds of millions of sperms every sperm is the winners. Therefore, from this perspective, everyone is best, is the one of billions!

 Pregnancy
 The moment of a sperm trying to enter the egg
 Two sperms penetrating an egg’s shell, which is after the twins
 A longitudinal fragment of a sperm. Genetic material stored in the sperm head
 8 days later, a new birth of the embryo positioned on an optimal location, and adsorption in the mucosa
 12 days later, the embryos has not yet mature, but we can see inside the brain
 24 days later, one of the first development organs the heart starts in beating 

 After 9 weeks, V-shaped blood vessel growth in the skull fusion Department
 After 20 weeks, fetus is now about 20 cm
 After 36 weeks, the fetus is tightly wrapped by the uterus
 Final picture, 40 weeks, the upcoming birth of new life! Every life is miraculous and sacred, is the masterpiece of nature, please cherish yourself, be kind to each life!

SELUDUP KAYU...?

GAMBAR fail menunjukkan rak kayu yang didakwa sebahagian daripada bahtera Nabi Nuh

ANKARA - Menteri Kebudayaan dan Pelancongan Turki, Ertugrul Gunay mengarahkan siasatan dilakukan bagi mengetahui bagaimana serpihan kayu yang didakwa daripada bahtera Nabi Nuh berjaya dibawa keluar dari negara itu ke China, lapor media semalam.

"Bagaimanakah objek-objek itu boleh berada di sana (China)?," kata Ertugrul.

Kenyataan itu disiarkan oleh akhbar Milliyet semalam.
Satu ekspedisi dari China dilaporkan telah mempamerkan serpihan kayu yang didakwa daripada bahtera Nabi Nuh pada satu sidang media pada awal minggu ini di Hong Kong.
Kumpulan ekspedisi yang mengandungi 15 anggota tersebut mendakwa serpihan itu ditemui di dalam lereng Gunung Ararat pada ketinggian 4,000 meter di timur Turki.
Pada sidang akhbar yang diadakan pada awal minggu ini, salah seorang anggota ekspedisi itu yang merupakan seorang pembikin filem dokumentari, Yeung Wing-cheung berkata pihaknya 99.99 peratus yakin telah menemui bahtera Nabi Nuh.
Kumpulan ekspedisi berkenaan mendakwa telah menemui spesimen kayu dan ujian penentuan tarikh karbon mendapati serpihan kayu yang ditemui di Gunung Ararat itu berusia 4,800 tahun iaitu tarikh yang dianggap berlakunya banjir besar di zaman Nabi Nuh.

bahana makan ayam...auwwww

LIMA: Presiden Bolivia, Evo Morales mendakwa dalam satu sidang media bahawa mereka yang memakan ayam bakal menjadi gay atau bersifat 'lembut'.

Kenyataan terbabit mencetuskan kejutan di seluruh Peru, negeri yang mempunyai penduduk paling banyak memakan ayam di mana kebanyakan makanan tradisi mereka adalah berasaskan haiwan ternakan itu seperti pollo a la brasa, nasi bersama ayam dan ayam roti.
Berdasarkan maklumat di Bolivia, penduduk Peru memakan purata 30 kilogram ayam setahun, menjadikan negara itu ‘kini menuju kepada sebuah negara dengan bilangan gay teramai dalam tempoh 50 tahun,” kata Carlos Cuzma Silva, seorang ahli sosiologi di Universiti UPC.

**HABIS RUGI TOKEY AYAM... MUNGKIN AYAM SEKARANG (DI BOLIVIA KOT) DI SUNTIK AGENG PONDAN...DI MALAYSIA BAGAIMANA?**

minah pit ,gersang.......

JOHOR BAHRU: Dia bukan saja terkenal di kalangan penagih dadah, malah gadis genit perayau lorong gelap di sekitar bandar raya ini turut menjadi buruan lelaki hidung belang kerana menyediakan ‘pakej dua kali sedap’ dengan bayaran RM70 merangkumi dadah, jarum suntikan dan khidmat seks.
Ketika ditahan sepasukan anggota dan pegawai Agensi Antidadah Kebangsaan (AADK) yang menjalankan operasi khas awal pagi semalam, gadis berusia 24 tahun berasal dari sebuah negeri di pantai timur itu mengaku membenarkan tubuhnya dijamah lelaki hidung belang selain menawarkan dadah.

Bagaikan tawaran harga runtuh, dia mengaku hanya mengenakan bayaran serendah RM70 bagi pakej berkenaan dengan alasan mahu mendapat untung lebih dan tidak hanya bergantung pada jualan dadah.

Mengikut pakej disediakan, pelanggan boleh mendapatkan bekalan dadah dan jarum suntikan serta layanan seks sebagai penambah `stim’ ketika bersama-sama khayal diulit dadah.

Pemeriksaan AADK dalam beg sandang dibawa gadis terbabit menemui 12 jarum suntikan belum digunakan yang dibungkus menggunakan kertas surat khabar, tiub kosong dipercayai untuk mengisi dadah, pisau lipat serta sejumlah kondom bagi aktiviti tidak bermoral itu.

Akhlak dan Adab

PANDUAN AKHLAK DAN ADAB BERJEMAAHPosted: Fri, 12 Feb 2010 03:22:00 +0000

Setiap kali berlakunya masalah di dalam sesuatu jemaah Islam, haruslah ditekankan adab dan akhlak dalam berjemaah sepertimana yang telah diberi contoh oleh Rasulullah saw dan para sahabat terdahulu. Antaranya:
1. WAJIB DENGAR DAN TAAT SELAGI BUKAN PERKARA MAKSIAT DAN TIDAK KUFR BAWWAHAN

"Dengar dan taat itu wajib atas setiap muslim dalam perkara yang dia suka dan benci selama tidak disuruh melakukan maksiat maka apabila dia(pemimpin) menyuruh melakukan maksiat maka tidak boleh dia dengar dan tidak boleh dia taat." [Muttafaq'alaiah]

Sabit dalam hadis al-Bukhari dan Muslim daripada Ubadah bin al-Samit r.a. katanya:
"Rasulullah SAW memanggil kami lalu baginda mengambil baiat daripada kami dan antara yang baginda syaratkan adalah dengar dan taat (pada pemimpin) dalam perkara yang kami suka dan benci (selagi bukan maksiat), dalam keadaan senang dan susah kami dan dalam perkara yang merugikan kami dan janganlah kami menandingi hak ahlinya melainkan kamu melihat kufur yang jelas yang padanya kamu mempunyai dalil di hadapan Allah nanti."
2.KITA WAJIB MENASIHATI PEMIMPIN
"Agama itu nasihat." Kami (Sahabat) bertanya: "Untuk siapa?", Jawab baginda:"Untuk Allah, kitab-Nya, rasulNya, pemimpin-pemimpin kaum muslimin dan awam mereka."[Muslim]

3.kita wajib menasihati pemimpin DENGAN ADAB DAN AKHLAK

Nasihat kepada pemimpin itu hendaklah dilakukan dengan bahasa yang paling baik dan paling lunak serta dalam keadaan yang terhormat serta haram mencela dan mengaibkan pemimpin depan khalayak ramai berdasarkan firman Allah SWT:
"Pergilah kamu berdua kepada Firaun, sesungguhnya ia telah melampaui batas dalam kekufurannya. Kemudian hendaklah kamu berkata kepadanya, dengan kata-kata yang lemah lembut, semoga ia beringat atau takut." [Taha:43&44]

4.MENGUTAMAKAN KESATUAN DAN MEMBENCI PERPECAHAN

"Dan sekiranya dua kumpulan orang beriman saling berperang maka damaikanlah antara kedua-duanya, jika salah satu kumpulan telah menceroboh ke atas kumpulan yang lain maka perangilah kumpulan yang menceroboh itu sehingga ia kembali kepada Allah (dengan meninggalkan perbuatan menceroboh). Jika ia telah kembali, maka damaikanlah kedua-duanya dengan adil dan berlaku saksamalah, sesungguhnya Allah suka orang yang melakukan kesaksamaan. " [al-Hujarat: 9]

5.TIDAK CEPAT MELATAH DAN SEGERA MERUJUK KEPADA PIMPINAN
"Dan apabila datang kepada mereka sesuatu berita mengenai keamanan atau kecemasan, mereka terus menghebahkannya; padahal kalau mereka kembalikan sahaja hal itu kepada Rasulullah dan kepada Ulil-Amri (para pemimpin) di antara mereka, tentulah hal itu dapat diketahui oleh orang-orang yang layak mengambil keputusan mengenainya di antara mereka dan jika tidaklah kerana limpah kurnia Allah dan belas kasihanNya kepada kamu, tentulah kamu menurut Syaitan kecuali sedikit sahaja (iaitu orang-orang yang teguh imannya dan luas ilmunya di antara kamu)." [an-Nisa':83]

6.TIDAK MENYEBARKAN SESUATU BERITA TANPA TABAAYUN TERLEBIH DAHULU

"Sesungguhnya orang-orang yang membawa berita bohong itu adalah dari segolongan kamu juga. Janganlah kamu kira bahwa berita bohong itu buruk bagi kamu bahkan ia adalah baik bagi kamu. Tiap-tiap seseorang dari mereka mendapat balasan dari dosa yang dikerjakannya. Dan siapa di antara mereka yang mengambil bahagian yang terbesar dalam penyiaran berita bohong itu baginya azab yang besar." [an-Nur:11]

7. MENGUTAMAKN HUSNUZ-ZON (BERSANGKA BAIK) SESAMA JEMAAH DAN MENDATANGKAN BUKTI ATAU FAKTA ATAS SEBARANG TUDUHAN
"Mengapakah di waktu kamu mendengar berita bohong itu orang mukmin dan mukminat tidak berprasangka baik terhadap diri mereka sendiri, dan (mengapa tidak) berkata: Ini adalah suatu berita bohong yang nyata? mengapa mereka (yang menuduh itu) tidak mendatangkan empat orang saksi atas berita bogonh itu? Oleh kerana mereka tidak mendatangkan saksi-saksi maka mereka itulah pada sisi Allah orang-orang yang dusta." [an-Nur:13]

-sumber:ust Hazmi bin Dibok-

Macam filem Matrix daa..


BATU PAHAT: Entah ilmu apa yang dipakai seorang lelaki sehingga berjaya mengelak dua daripada tiga das tembakan yang dilepaskan ke arahnya sekaligus menyelamatkan nyawanya ketika diserang dua lelaki tidak dikenali di sini, pagi semalam.
Ejen jualan langsung perisian pendidikan sekolah itu nyaris maut ditembak di depan anaknya, apabila dua lelaki bermotosikal yang berhenti di hadapan kereta mangsa sebelum melepaskan tiga das tembakan.
Namun, tindakan pantas mangsa lelaki berkenaan berjaya menyelamatkannya daripada maut apabila dikatakan berjaya mengelak dua daripada tiga das tembakan jarak dekat dalam kejadian kira-kira
11 pagi itu.
Ketua Polis Daerah Batu Pahat, Asisten Komisioner Ibrahim Mohd Aris, ketika dihubungi berkata mangsa berusia 45 tahun itu baru mengambil anaknya yang belajar di Pertubuhan Perkhidmatan Intevensi Awal Batu Pahat di persimpangan Jalan Penghulu Abdul Majid-Jalan Omar di sini.
Bagaimanapun, katanya, dua lelaki dipercayai menunggang motosikal memberhentikan kenderaan mereka berhampiran kereta mangsa sebelum melepaskan tiga das tembakan.

~{INFOAktiF}: Upah RM5.00 jer...

~{INFOAktiF}: Upah RM5.00 jer...

susah payah !nak tengok...?


DAMANSARA – Kisah kaki intai di Pasar Besar Taman Tun Dr Ismail masih belum selesai. Tinjauan Sinar Harian ke tandas tingkat dua, Pasar Besar Taman Tun Dr Ismail menemui lubang-lubang kecil dibuat khas bagi memudahkan aktiviti mengintai dibuat di setiap bilik tandas
Ahli jawatankuasa Penjaja Pasar Besar TTDI, David Ooi berkata lubang–lubang itu bukan disebabkan kerosakan bumbung tetapi sengaja ditebuk untuk memudahkan aktiviti mengintai oleh
'kaki-kaki' sekodeng itu.
Menurutnya, tindakan itu bukan sahaja mengusarkan para pengunjung malahan peniaga-peniaga di pasar itu.
Tambah mengejutkan apabila mendapati terdapat banyak kotak-kotak dipercayai digunakan sebagai tempat beristirehat untuk tidur di atas bumbung premis di situ.
“Pekerja pembersihan pasar juga pernah membuat aduan mengenai penemuan kondom-kondom yang sudah digunakan di dalam pasar malah ada yang pernah terserempak dengan kumpulan warga asing yang membawa teman wanita mereka pada waktu siang dan malam,” katanya.
Pihak polis sebelum ini juga telah datang ke pasar ini untuk buat pemantauan dan pemeriksaan namun kumpulan warga asing itu lesap seolah-olah sudah menghidu kehadiran pihak berkuasa.

Friday, April 30, 2010

macam ni pun nak jadi kan IDOLA....biola?

 Kisahnya  tentang seorang artis wanita yang boleh tahan cantiklah juga ini,.
Dia seorang yang cukup peramah dan bersikap terbuka dalam apa sahaja perkara yang dilakukannya termasuklah menceritakan hal dalam kain sendiri sewaktu bersama kekasih!
Macam mana tu? Artis itu membuat pengakuan dia dan teman lelakinya sudah banyak kali terlanjur. Akuinya, pada mereka berdua itu bukanlah satu masalah yang besar kerana satu hari nanti mereka tetap akan berkahwin dan menjadi suami isteri yang sah.
Tetapi katanya, kena pakai kondomlah takut-takut berisi pula perut tu.
Tambah selebriti ini lagi, tiada bezanya kalau perkara terkutuk itu dilakukan selepas atau sebelum kahwin kerana yang penting cinta!
Ternganga mendengar pengakuan beraninya itu. Nasib baiklah awal-awal lagi dia mengaku yang dirinya bukanlah baik sangat dan berusaha untuk menjadi orang yang lebih baik.
Entahlah, tidak tahu nak kata apa dengan artis yang berfikiran terlalu terbuka.

Anda mungkin juga meminati:

Upah RM5.00 jer...


LOKASI seorang kanak-kanak perempuan diculik oleh seorang penunggang motosikal sebelum dirogol ketika dia hendak ke kedai runcit (kiri) di Sungai Pinang, Klang kelmarin. 

KLANG - Selepas diumpan RM5 oleh seorang lelaki yang tidak dikenali, seorang kanak-kanak perempuan berusia lapan tahun diculik sebelum dirogol di Sungai Pinang, Jalan Meru di sini kelmarin.Dalam kejadian pada pukul 8 malam itu, mangsa yang berjalan ke sebuah pasar mini tidak jauh dari rumahnya dengan ditemani sepupunya berusia tujuh tahun telah dihampiri lelaki yang menunggang sebuah motosikal.Suspek kemudian menghulurkan wang sebanyak RM5 kepada mangsa sebagai upah jika kanak-kanak itu bersetuju mengikutnya. 

Difahamkan, mangsa dilarikan suspek ketika dia hendak mengambil wang tersebut dan sepupu mangsa yang melihat kejadian itu terus memaklumkan kepada keluarganya.

Bukti baru...


DAP Perak hari ini mengemukakan dua bahan bukti baru dan menuntut polis menjalankan siasatan rapi berhubung dakwaan seorang pelajar sekolah berusia 14 tahun yang dirogol oleh lima suspek di Ipoh Parade, Oktober lalu.

Bukti-bukti baru itu yang merupakan skirt mangsa dan pita video dikemukakan oleh setiausaha DAP Perak yang juga ahli parlimen Taiping, Nga Kor Ming (kiri, memegang buku) bersama penasihat perundangan parti itu Leong Cheok Keng (kiri) dan MP Menglembu Lim Pek Har (berbaju biru) di ibu pejabat polis di Ipoh.
Menurut Nga, kelima-lima suspek dipercayai membubuh dadah dalam minuman mangsa sebelum dua daripada mereka didakwa merogolnya manakala tiga lagi memerhati.
Mangsa kemudiannya membuat laporan polis tetapi kelima-lima mereka dibebaskan dengan alasan pihak pendakwaan tidak mempunyai bukti yang cukup.

pelacur selamatkan budak pizza

PUERTO RICO - Seorang lelaki penghantar piza dari Brooklyn, Carlos Simon-Timmerman, telah diselamatkan oleh seorang pelakon lucah, Lupe Fuentes daripada dipenjarakan 20 tahun, lapor sebuah akhbar semalam.
Pada mulanya, lelaki penghantar piza itu dituduh cuba membawa masuk cakera padat digital (DVD) lucah ke New York yang disangka pegawai-pegawai kastam di sebuah lapangan terbang di Puerto Rico dilakonkan oleh aktres porno itu semasa dia
di bawah umur.

Jika disabitkan kesalahan penghantar piza itu akan dihukum penjara 20 tahun.
Namun, peguam bela lelaki penghantar piza itu, Hector Ramos-Vega sanggup mencari cara untuk menghubungi aktres lucah tersebut menerusi Internet.

Tuesday, April 27, 2010

Kejahatan Yahudi,dan propaganda dalam merosakkan akidah umat islam...Kenapa aku baru tau maksud perkataan "BYE"... SubhanAllah!!! Perkataan "BYE" merupakan
jarum sulit org Kristian... Di dlm bahasa Arab b'maksud "fihafzil baba ". Manakala dlm bahasa Malaysia b'maksud di Bawah Naungan Pope(paderi). Jadi foward dan sebarkan kepada semua shbt2 anda. Semoga Allah memberi rahmat kpd kita dan org Islam yang lain. Wassalam di Universiti Putra Malaysia. Itulah satu-satunya Universiti yang ada gereja. Gereja ini antara yang aktif untuk memurtadkan orang Islam. kalau ada saudara kita terminum 'Holy Water'. Sebenarnya air ini dibuat di Vatican City. Dijampi oleh paderi termasuk Pope John Paul yang jemput Perdana Menteri kita dulu! . Kalau terminum, cari air kolah dari 3 masjid. Baca Al-Fatihah 1x, Yasin 1x, 3 qul 1x, dan selawat. Ambil sebahagian buat minum dan sebahagian buat mandi. InsyaAllah mereka akan sedar dan dapat diselamatkan.insyaAllah. tolong fowardkan ... demi islam... demi agama yang tercinta...insyaallah... forwardkan mesej ini..""

Monday, April 26, 2010

lucu ke lenjun...keju

Lucu ya.. Duit RM50 kelihatan begitu besar bila
dibawa ke kotak derma masjid, tapi begitu kecil bila
dibawa ke Starhill
Lucu ya.. 30 minit terasa begitu lama untuk berzikir,
tapi betapa pendeknya waktu itu untuk menonton
"Friends"
Lucu ya.. Betapa lamanya 2 jam berada di masjid, tapi
betapa cepatnya 2 jam berlalu ketika menonton wayang
di panggung
Lucu ya.. Susah sungguh merangkai kata untuk
dipanjatkan saat berdoa atau
solat, tapi betapa mudahnya cari bahan bersembang bila
bertemu kawan-kawan, boyfriend & gilfriend.

Lucu ya.. Betapa seruan dan teriakan yang berpanjangan
waktu perlawanan bola sepak tapi betapa bosannya bila
imam solat tarawih bulan Ramadhan bacaannya lama dan
panjang.
Lucu ya..Susah sangat baca Al Quran 1 juzu' saja, tapi
majalah hiburan dan novel best seller 100 halaman pun
habis ditelaah.
Lucu ya.. Orang berebut paling depan untuk menonton bola 

atau konsert, tetapi berebut cari saf paling
belakang bila sembahyang Jumaat supaya boleh cepat
keluar.
Lucu ya.. Kita perlu diundang seawal 3-4 minggu
sebelumnya untuk majlis agama supaya boleh dimasukkan
agenda kita, tapi untuk acara lain seperti
menonton wayang, annual dinner atau high tea jadual
kita boleh diubah.
Lucu ya.. Susahnya orang mengajak menyebarkan dakwah,
tapi mudahnya orang menyertai dan menyebar gosip.

ni la bagus...contoh...

 
KEDAH – Muhammad ‘Ammar Mukhlis Abdul Mohsin, murid Tahun Enam yang mengharumkan nama Sekolah Kebangsaan Teluk Kechai dalam pertandingan Tilawah al-Quran Peringkat Kedah kini bakal mewakili Kedah ke peringkat kebangsaan. 

Pertandingan Tilawah al-Quran Peringkat Kebangsaan itu akan diadakan di Terengganu pada awal Jun nanti dan murid berkenaan sekali lagi bakal membawa nama sekolah dan Kedah ke peringkat kebangsaan dalam pertandingan itu. 

Guru Besar SK Teluk Kechai, Che Ismail Abd Majid berkata, beliau berterima kasih kepada ibu bapa murid berkenaan dan warga sekolah kerana membimbing bakat murid itu sehingga berjaya mengharumkan nama sekolah. 

Menurutnya, pihak sekolah berharap dengan penyertaan kali ketiga ke peringkat kebangsaan itu bakal membawa gelaran johan pertandingan itu pada tahun ini. 

“Saya dan warga sekolah termasuk ibu bapa murid ini mengharapkan kejayaan sebagai johan pertandingan tilawah al-Quran akan menjadi milik Kedah dan sekali gus melonjakkan nama sekolah. 

“Memandangkan tahun ini adalah tahun terakhir ‘Ammar, pihak sekolah sedang menggilap bakat pelapis yang akan meneruskan kejuaraan pertandingan ini,” katanya kepada Sinar Harian. 

Budak-budak!

ALOR SETAR- Akibat menerima pelbagai gangguan dan ugutan daripada seorang rakan, seorang pelajar salah sebuah Institusi Pengajian Tinggi Awam (IPTA) di negeri ini menghadapi trauma sehingga memaksanya menerima rawatan psikiatri sejak kejadian itu. 
Nur Rabiatul Adawiyah Rasyid,19, mendakwa dia begitu tertekan dengan keadaan itu sehingga terpaksa membuat laporan polis bagi tujuan keselamatan dirinya. 
Menurutnya, sudah dua kali laporan polis dibuat iaitu di Balai Polis Changlun pada 7 Mac dan Ibu Pejabat Polis Daerah Kubang Pasu pada 28 Mac lalu berikutan menerima khidmat pesanan ringkas (SMS) berbaur ugutan yang dirasakan boleh mengancam keselamatannya. 
“Saya sangat tertekan selepas menerima SMS ugutan itu dan bertekad membuat laporan polis bagi tujuan keselamatan selain kecewa dengan tindakan rakan yang turut mengadakan pelbagai cerita buruk untuk memulaukan saya dalam kalangan rakan yang lain,” katanya. 
Nur Rabiatul berkata, kesan daripada cerita yang dicanang pelajar itu bersama enam rakannya yang lain ramai pelajar lain cuba menjauhkan diri daripada saya. 
Menurutnya, ugutan yang diterimanya itu bermula apabila dia yang juga kapten pasukan futsal gagal mematuhi waktu latihan bagi menghadapi pertandingan futsal yang diadakan di IPTA itu kerana mengalami kecederaan. 

Ramai berkenan ni....


KOTA KUALA MUDA- Sekali imbas, Masjid Kota Raja di sini kelihatan sama sahaja seperti masjid lain. 
Namun jika diperhatikan pada mimbarnya, dan diselongkar pula cerita sejarahnya, masjid ini ternyata bukan calang-calang. 

Jika tidak, masakan banyak pihak yang berminat untuk mendapatkan mimbar masjid itu termasuk Masjid Negara dan Jabatan Kesenian dan Warisan Negara (JKWN).

Bendahari Masjid Kota Raja, Hassan Abass, berkata, mimbar yang dipercayai digunakan turun temurun sejak masjid itu dibina iaitu sekitar 1853 hingga 1878 telah mendapat perhatian ramai pencinta seni kerana binaannya yang unik. 


Menurutnya, mimbar tersebut dibina bersama tongkat khutbah dibina oleh seorang tukang Melayu bernama Tok Mat Serang. 
“Mimbar ini pernah mendapat perhatian daripada Masjid Negara yang bercadang untuk membelinya dan ditempatkan di Masjid Negara beberapa tahun lalu kerana keunikan seni bina Islam dan Cina yang diterapkan. 








Hassan berkata, keunikan mimbar yang dibina berciri seni bina Islam dan Cina itu juga turut mendapat perhatian daripada JKWN dan pelajar universiti yang telah datang membuat kajian mengenainya. 
Masjid itu dikenali dengan seni bina Cina berdasarkan lelangitnya mempunyai tanglung berwarna merah. 

Mana boleh terlepas ..!


SHAH ALAM – Teman wanita kepada pelajar lelaki yang maut selepas terjatuh dari tingkat lima sebuah pangsapuri di Selayang Height, dekat sini, kelmarin, berkemungkinan akan dikenakan tindakan atas kesalahan berkhalwat. 
Pegawai Perhubungan Awam Jabatan Agama Islam Selangor (Jais), Nurhamizah Othman ketika dihubungi bagaimanapun enggan mengulas lanjut kerana pihaknya masih menanti laporan lengkap berhubung kejadian itu. 

“Jais ada menerima laporan daripada pegawai (bukan dari Jais) yang terlibat semasa serbuan dijalankan, bagaimanapun laporan lengkap masih belum diterima. 
Kelmarin, tindakan berani seorang penuntut kolej yang cuba melarikan diri daripada dicekup pihak berkuasa mengundang padah apabila dia maut selepas terjatuh dari tingkat lima pangsapuri berkenaan. 

Mangsa berumur 21 tahun itu dikatakan terjatuh selepas cuba melarikan diri melalui tingkap salah sebuah rumah di pangsapuri berkenaan. 
Difahamkan, mangsa cuba meniti di luar tembok bangunan sebelum tergelincir lalu terjatuh ke dalam longkang. 
Mangsa mati di tempat kejadian akibat cedera parah dan mayatnya dihantar ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) untuk bedah siasat, manakala wanita itu diserahkan kepada Majlis Agama Islam Selangor (Mais) untuk siasatan lanjut. 

Ugut nak pijak imam

KAMPUNG KUALA KERIK- Seorang pembantu imam cedera ditumbuk jiran sekampungnya dalam kejadian di sini, lewat malam semalam.
Mangsa, Said Awang Kechik, 56, berkata, ketika itu, dia sedang berbual bersama dua rakannya di halaman rumah seorang daripada rakannya itu selepas pulang dari kenduri di sebuah rumah berhampiran.
“Tidak lama kami bersembang, datang seorang lelaki yang saya kenali, berusia 40-an terus menghambur kata-kata kesat kepada saya. Katanya, dia mahu pijak kepala tok imam (Said) sebelum menumbuk muka dan bahagian belakang saya bertalu selama kira-kira 10 minit,” katanya yang bertugas sebagai Pembantu Imam I di Masjid Kariah Kampung Betong, di sini.
Said berkata, kejadian itu dipercayai berpunca daripada tindakannya membawa masuk seorang ustaz dari luar kawasan itu untuk mengajar agama di masjid berkenaan.
“Dia mungkin tidak puas hati dengan tindakan saya itu atas sebab tertentu. Sebelum itu, memang ada bantahan daripada imam dan beberapa pegawai masjid lain apabila saya mengusulkan untuk bawa ustaz berkenaan mengajar di masjid kami.
“Berikutan itu, saya merujuk isu berkenaan kepada Pejabat Agama Daerah Sik dan dibenarkan. Bagaimanapun, kebenaran itu ditarik balik apabila ada pihak yang membantah,” katanya. 
Said berkata, beliau kemudian membawa perkara itu kepada Jabatan Agama Islam Negeri Kedah dan setelah mendapat kebenaran daripada pihak berkenaan, barulah ustaz itu bersetuju mengajar di Masjid Kampung Betong.

Sunday, April 25, 2010

air kencing



BANDAR SUNWAY – Segelintir remaja Melayu deng:an selamba meneguk minuman keras, malah langsung tiada riak bersalah pada wajah masing-masing ketika dicekup penguatkuasa Jabatan Agama Islam (Jais) dan Majlis Perbandaran Subang Jaya (MPSJ) dalam satu serbuan di sebuah pusat hiburan di pusat beli belah terkenal di sini.
Malah ketika gambar dirakamkan, kebanyakan mereka termasuk seorang juruterbang dan penyanyi pusat hiburan itu yang masing-masing berusia 30-an dan 24 tahun hanya berwajah selamba seolah-olah apa yang dilakukan mereka dihalalkan agama.
Bagaimanapun, nikmat sementara menikmati minuman keras sambil berhibur di pusat hiburan itu memakan diri apabila kesemua mereka ditahan pihak berkuasa selepas didapati positif alkohol.

Jalan Mati...


JOHOR BAHRU: Seorang ibu beranak tiga ditemui mati ditikam beberapa kali di dada kiri, dipercayai oleh suaminya selepas bertengkar di rumah mereka di Tingkat 12, Flet Larkin di sini, awal pagi semalam.
Timbalan Ketua Polis Daerah Johor Bahru Selatan (Pentadbiran), Superintendan Zainal Baharom, berkata mayat Ahzila Mohamad Sufian, 23, yang dipercayai mempunyai masalah rumah tangga, ditemui dalam keadaan terlentang dan berlumuran darah di dapur rumahnya.
Katanya, siasatan mendapati mangsa dipercayai bergaduh dengan suaminya kira-kira jam 2 pagi dengan disaksikan tiga anak mereka, dua lelaki masing-masing berusia lima dan empat tahun serta seorang anak perempuan, tiga tahun.
Berikutan itu, suami mangsa menghantar ketiga-tiga anak mereka ke rumah ibu Ahzila, Zainon Abd Kadir, 59, yang tinggal di Tingkat 10, flet yang sama kira-kira jam 2 pagi dan dia dipercayai pulang semula ke rumah berkenaan selepas itu. Suspek kemudian menghilangkan diri.

Jangan Tidur Lagi...

Pesan Nabi Muhmmad S.A.W sebelum tidur - 1 minit sahaja
 
Sekadar ingat mengingati.. ...

Perkara Sebelum Tidur( Tafsir Haqqi )

Rasulullah S.A.W  berpesan kepada Aisyah ra : "Ya Aisyah jangan engkau tidur

sebelum melakukan empat perkara, yaitu :

1. Sebelum khatam Al Qur'an,

2. Sebelum membuat para nabi memberimu syafaat di hari akhir,

3. Sebelum para muslim meredhai kamu,

4. Sebelum kau laksanakan haji dan umrah....

"Bertanya Aisyah :

"Ya Rasulullah.. .. Bagaimana aku dapat melaksanakan empat perkara

seketika?"

Rasul tersenyum dan bersabda : "Jika engkau tidur bacalah :

Al Ikhlas tiga kali seakan akan kau mengkhatamkan Al Qur'an

بسم الله الرحمن الرحيم

قل هو الله أحد

الله الصمد

لم يلد ولم يولد
ولم يكن له كفوا أحد

Membacalah selawat untukKu dan para nabi sebelum aku, maka kami semua
akan memberi syafaat di hari kiamat.

kajian perkembangan-banyak menonton

24.04.2010-Kadang-kadang kerana kurang maklum, secara tidak sedar kita membuat kesilapan. Kerana hendak senang menjaga kanak-kanak itu, kita hidupkan televisyen untuk mereka tonton dari pagi hingga ke petang. Bukan saja minda mereka terancam, bahkan penglihatan mereka pun boleh menjadi rosak.
Di Asia Tenggara ini, kadar kanak-kanak yang rabun adalah yang tertinggi di dunia. Itu pun ada hubungan dengan televisyen juga. Dan sekarang ditambah satu lagi - komputer. Kanak-kanak bermain komputer berjam-jam.
Bukanlah televisyen dan komputer itu tidak baik atau perosak. Cuma manfaatnya bergantung pada cara kita menggunakannya.
Terlalu banyak menonton boleh menumpulkan akal. Atau sebenarnya kita telah mengalami simptom tersebut tetapi kita sengaja menafikannya?

yahudi degil

TEL AVIV - Perdana Menteri Israel, Benjamin Netanyahu menolak gesaan Presiden Amerika Syarikat (AS), Barack Obama supaya menghentikan pembinaan penempatan haram Yahudi di Baitulmaqdis Timur.
Perkembangan terbaru itu dilihat memudarkan misi perdamaian baru yang cuba dibawa wakil AS ke Timur Tengah, George Mitchell.
Pendirian Israel itu diumumkan Netanyahu dalam saluran televisyen tempatan, Channel 2 TV tidak lama selepas ketibaan Mitchell di rantau itu, kelmarin.
Hubungan AS-Israel tegang selepas Tel Aviv mengumumkan pelan membina 1,600 unit rumah di Baitulmaqdis.

mangga

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

INFO eReferrer

Amazon Deals