Sesungguhnya....

Sesungguhnya....

Mengikut Blog Yang Baik Kandungan Dan Manfaat


Dari Abu Hurairah r.a…Nabi s.a.w. sabdanya:

"Sesiapa yang mengajak ke jalan mengerjakan sesuatu amal yang baik, adalah baginya pahala sebanyak pahala orang-orang yang menurutnya, dengan tidak mengurangi sedikit pun pahala itu dari pahala-pahala mereka, dan (sebaliknya) sesiapa yang mengajak kejalan mengerjakan sesuatu amal yang menyesatkan, adalah ia menanggung dosa sebanyak dosa orang-orang yang menurutnya, dengan tidak mengurangi sedikit pun dosa itu dan dosa-dosa mereka."

Followers the INFO

Monday, April 26, 2010

Mana boleh terlepas ..!


SHAH ALAM – Teman wanita kepada pelajar lelaki yang maut selepas terjatuh dari tingkat lima sebuah pangsapuri di Selayang Height, dekat sini, kelmarin, berkemungkinan akan dikenakan tindakan atas kesalahan berkhalwat. 
Pegawai Perhubungan Awam Jabatan Agama Islam Selangor (Jais), Nurhamizah Othman ketika dihubungi bagaimanapun enggan mengulas lanjut kerana pihaknya masih menanti laporan lengkap berhubung kejadian itu. 

“Jais ada menerima laporan daripada pegawai (bukan dari Jais) yang terlibat semasa serbuan dijalankan, bagaimanapun laporan lengkap masih belum diterima. 
Kelmarin, tindakan berani seorang penuntut kolej yang cuba melarikan diri daripada dicekup pihak berkuasa mengundang padah apabila dia maut selepas terjatuh dari tingkat lima pangsapuri berkenaan. 

Mangsa berumur 21 tahun itu dikatakan terjatuh selepas cuba melarikan diri melalui tingkap salah sebuah rumah di pangsapuri berkenaan. 
Difahamkan, mangsa cuba meniti di luar tembok bangunan sebelum tergelincir lalu terjatuh ke dalam longkang. 
Mangsa mati di tempat kejadian akibat cedera parah dan mayatnya dihantar ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) untuk bedah siasat, manakala wanita itu diserahkan kepada Majlis Agama Islam Selangor (Mais) untuk siasatan lanjut. 

1 comment:

mangga

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

INFO eReferrer