Sesungguhnya....

Sesungguhnya....

Mengikut Blog Yang Baik Kandungan Dan Manfaat


Dari Abu Hurairah r.a…Nabi s.a.w. sabdanya:

"Sesiapa yang mengajak ke jalan mengerjakan sesuatu amal yang baik, adalah baginya pahala sebanyak pahala orang-orang yang menurutnya, dengan tidak mengurangi sedikit pun pahala itu dari pahala-pahala mereka, dan (sebaliknya) sesiapa yang mengajak kejalan mengerjakan sesuatu amal yang menyesatkan, adalah ia menanggung dosa sebanyak dosa orang-orang yang menurutnya, dengan tidak mengurangi sedikit pun dosa itu dan dosa-dosa mereka."

Followers the INFO

Saturday, September 7, 2013

MOU 2

بسم الله الرحمن الرحيم



Wahai adik-adikku, gadis dan wanita muda sekelian,
Terdapat beberapa perkara perlu diambil perhatian:-

1.      sekalipun kita mungkin merasakan diri sebagai wanita moden dan kosmopolitan,  janganlah sekali-kali kita memperkecilkan larangan wanita bermusafir bersendirian. Sesungguhnya larangan itu adalah dari Rasulullah s.a.w. sebagaimana disebut dalam lafaz yang jelas seperti direkod dalam hadith yang sahih.

2.      Kini banyak kes gadis-gadis muda dianiaya ketika mereka keluar berseorangan atau tinggal berrsendirian. Didera atas nama cinta. Tertipu dan diperdaya kemudiannya ...., lalu ditinggalkan begitu sahaja. Janji tinggal janji.  Ada yang dirogol dan dibunuh dengan kejam. Cinta tidak berbalas memarakkan api dendam. “Jika aku tidak dapat, tiada lelaki lain yang akan dapat”.

MOU 1

بسم الله الرحمن الرحيم



Hari itu seorang bayi dijumpai mati terapung
 kat longkang di sebuah universiti. Hasil siasatan awal, pembuang yang disyaki 
ialah salah seorang pelajar di situ. Bayi yang dibuang itu mungkin hasil MOU 
dengan seorang pelajar lelaki. Berita buruk ini bukan satu yang baru bahkan ia adalah tragedi pengulangan jenayah bunuh bayi yang berlaku dari masa ke semasa. Isu ini telah dibicarakan dalam pelbagai forum perbincangan tetapi belum ada mekanisma penyelesaian yang berkesan. Justeru kerana itu, kita hanya tertunggu berita tragedi baru yang lain pula…  Tungguuuuuuuuuuuuuuu…



 Maafkan saya, MOU itu adalah bermaksud Zina, seks suka sama suka. Penyakit sosial orang muda. Mengapa saya letak tajuk ‘Bunuh Bayi’ bukan buang bayi. Sebab tujuan utama bayi itu dibuang adalah untuk membunuhnya. Mengapa saya tidak sebut zina pada tajuk, sebab bunuh bayi ini pasti didahului  dengan zina yang sekurang-kurangnya pun mesti berlaku sekali,  tetapi logik, adalah berkali-kali kerana dari proses persenyawaan hingga badan dirasa ada isi, mungkin memerlukan beberapa kali ‘ujikaji’ dan mengambil masa beberapa bulan. Saya bukan hendak melucah tetapi untuk menggambarkan betapa parah!.

mangga

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

INFO eReferrer

Amazon Deals