Sesungguhnya....

Sesungguhnya....

Mengikut Blog Yang Baik Kandungan Dan Manfaat


Dari Abu Hurairah r.a…Nabi s.a.w. sabdanya:

"Sesiapa yang mengajak ke jalan mengerjakan sesuatu amal yang baik, adalah baginya pahala sebanyak pahala orang-orang yang menurutnya, dengan tidak mengurangi sedikit pun pahala itu dari pahala-pahala mereka, dan (sebaliknya) sesiapa yang mengajak kejalan mengerjakan sesuatu amal yang menyesatkan, adalah ia menanggung dosa sebanyak dosa orang-orang yang menurutnya, dengan tidak mengurangi sedikit pun dosa itu dan dosa-dosa mereka."

Followers the INFO

Tuesday, November 2, 2010

Afifah Solehah...

بسم الله الرحمن الرحيم


Perempuan-perempuan ini, adalah perempuan-perempuan yang dilupakan. Hari ini, perempuan melihat kepada siapa untuk mereka contohi? Hari ini, lelaki akan memilih perempuan yang bagaimana untuk dijadikan isteri? Hari ini, ibu bapa akan membesarkan anak perempuan mereka mengikut perempuan yang mana? Hari ini, masyarakat akan mengangungkan perempuan yang bagaimana? Hari ini, perempuan jenis apakah yang dikira sebagai mulia? Hari ini, perempuan bagaimanakah yang lelaki puja? Persoalan ini, anda boleh jawab sendiri di dalam hati, dengan melihat keadaan sekeliling kita. Anda akan melihat satu jawapan yang sama, walau di mana sahaja anda berada.

POSISI TIDUR YANG BARAKAH...

بسم الله الرحمن الرحيم

 Posisi Tidur Dalam Islam :.


Diriwayatkan drp Barra2 bin ‘Azib r.a: Sesungguhnya Rasulullah s.a.w bersabda:


إذا أتيت مضجعك فتوضأ وضوءك للصلاة ثم اضطجع على شقك الأيمن…


Maksudnya: “Apabila kamu hendak tidur di tempat pembaringan kamu hendaklah kamu berwuduk seperti wuduk untuk solat. Kemudian hendaklah kamu baring di lambung kanan kamu.” (Hr Bukhari dan Muslim)


Hadis ini mengajar kepada umat Islam supaya baring pada lambung kanan. Adapun tidur dengan cara yang lain adalah seperti berikut:-


~ Tidur dengan meniarap:


Dr Zafir al-Attar berkata: “Seseorang yang tidur meniarap diatas perutnya selepas tempoh yang tertentu akan merasai kesusahan untuk bernafas kerana beratnya gump alan belakang badan yang besar yang menghalang dada daripada meregang dan mengecut ketika menghembus dan menyedut nafas. Kedudukan seperti ini juga menyebabkan kesukaran pernafasan yang boleh mengganggu jantung dan otak. ”

BANYAKKAN IBADAH MU...JANGAN SAMPAI AJAL MENJEMPUT BARU LAH NAK....

بسم الله الرحمن الرحيم



Tanda 100 hari sebelum hari mati

Ini adalah tanda pertama dari Allah SWT kepada hambanya dan hanya akan
disedari oleh mereka yang dikehendakinya. Walaubagaimanapun semua orang
Islam akan mendapat tanda ini cuma samada mereka sedar atau tidak
sahaja.

Tanda ini akan berlaku lazimnya selepas waktu Asar. Seluruh tubuh iaitu
dari hujung rambut sehingga ke hujung kaki akan mengalami getaran atau
seakan-akan mengigil. Contohnya seperti daging lembu yang baru saja
disembelih dimana jika diperhatikan dengan teliti kita akan mendapati
daging tersebut seakan-akan bergetar. Tanda ini rasanya lazat dan bagi
mereka yang sedar dan berdetik di hati bahawa mungkin ini adalah tanda
mati maka getaran ini akan berhenti dan hilang setelah kita sedar akan kehadiran
tanda ini. Bagi mereka yang tidak diberi kesedaran atau mereka yang hanyut
dengan kenikmatan tanpa memikirkan soal kematian, tanda ini akan lenyap
begitu sahaja tanpa sebarang munafaat. Bagi yang sedar dengan kehadiran
tanda ini maka ini adalah peluang terbaik untuk memunafaatkan masa yang ada
untuk mempersiapkan diri dengan amalan dan urusan yang akan dibawa atau
ditinggalkan sesudah mati.  


Tanda 40 hari sebelum hari mati 

TIP & TRICK Kaspersky Activation Key Files

بسم الله الرحمن الرحيم



Kaspersky Activation Key Files and Workstation Oct 13, 2010



This Kaspersky Key Pack containg-


1. Kaspersky Anti-Virus(KAV) 2011 and 2010 Activation Key File (60 Key Files)

2. Kaspersky Internet Security(KIS) 2011 and 2010 Activation Key File (60Key Files)

3. Kaspersky Workstation/Server Edition Activation Key File (35 Key Files)

4. Activation Method of Kaspersky 2011

5. More! Key and Instructions



OR





Sunday, October 31, 2010

Letusan MERAPI -Kemurkaan Allah....

بسم الله الرحمن الرحيم

Letusan Gunung Berapi Di Indonesia Dipercayai Akibat kemurtadan Penduduk Yogyakarta Yang Lebih Percaya Pada Istana Daripada ALLAH






merapi19
Letusan Merapi: Mungkin pembalasan YOGYAKARTA: “Ini mungkin pembalasan tuhan atas segala dosa yang dilakukan pemimpin dan yang menjadi korban adalah penduduk,” kata seorang lelaki yang hanya mahu dikenali sebagai Yonco. Dia diminta mengulas mengenai kesan debu yang berlaku di Kota Jogja semalam selepas kali terakhir kesan itu melanda kota ‘kebal’ ancaman Gunung Merapi terbabit sejak 1961. Kota Jogja dianggap sebagai kota aman dan bebas daripada sebarang ancaman Gunung Merapi kerana mempunyai Kraton (istana). Masih berpegang teguh kepada pemerintahan beraja yang dianggap berdaulat, penduduk percaya selagi adanya Kraton di kota itu, ia dapat mengelak sebarang bencana akibat letusan gunung berapi terbabit. Namun, semalam ‘kota keramat’ itu diliputi dengan hujan abu yang membuatkan penduduk terkejut dengan situasi itu. Menurut Yonco, 34, semua ini berlaku kerana dosa dilakukan pemimpin atasan di Yogyakarta dan kesannya terpaksa ditanggung penduduk miskin seperti mereka. “Mereka (pemimpin) mempunyai banyak wang dan boleh berpindah ke tempat selamat jika berlaku bencana. “Namun, penduduk miskin seperti kami yang terpaksa menanggung kesannya,” katanya. Menurutnya, yang boleh dilakukan penduduk di Kota Jogja ini hanya berdoa dan berserah kepada tuhan. Sementara itu, pelajar Malaysia di Universitas Gadjah Mada (UGM) terpaksa meneruskan kehidupan seperti biasa walaupun kesan abu melanda kota terbabit. Walaupun dilanda abu akibat letusan itu, mereka tetap meneruskan pembelajaran seperti biasa. Penuntut Malaysia tahun keempat Bidang Perubatan di UGM, Imran Azwan Azizan, 21, berkata fenomena seperti itu dianggap biasa oleh penduduk dan begitu juga penuntut Malaysia di sini. “Walaupun ada rakan yang mahu pulang, namun mereka tidak dapat berbuat demikian kerana kuliah masih diteruskan,” katanya. Setakat ini, 500 pelajar Malaysia di Yogyakarta dalam keadaan sihat dan mereka sentiasa dipantau dan dinasihatkan supaya berdiam di rumah selain memakai topeng menutup hidung dan mulut.APAPUN HANYA ALLAH MENGETAHUI APA SEBENARNYA...RAKYAT MALAYSIA PERLU BERSYUKUR...!!!!

mangga

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

INFO eReferrer

Amazon Deals