Sesungguhnya....

Sesungguhnya....

Mengikut Blog Yang Baik Kandungan Dan Manfaat


Dari Abu Hurairah r.a…Nabi s.a.w. sabdanya:

"Sesiapa yang mengajak ke jalan mengerjakan sesuatu amal yang baik, adalah baginya pahala sebanyak pahala orang-orang yang menurutnya, dengan tidak mengurangi sedikit pun pahala itu dari pahala-pahala mereka, dan (sebaliknya) sesiapa yang mengajak kejalan mengerjakan sesuatu amal yang menyesatkan, adalah ia menanggung dosa sebanyak dosa orang-orang yang menurutnya, dengan tidak mengurangi sedikit pun dosa itu dan dosa-dosa mereka."

Followers the INFO

Sunday, February 20, 2011

akibat nak lebih kuasa...

بسم الله الرحمن الرحيم

Kekejaman di Bahrain Harus Dibantah 

sumber :    http://tehranifaisal.blogspot.com/2011/02/kekejaman-di-bahrain-harus-dibantah.html

Para ulama antara yang menjadi mangsa keganasan tentera di Dataran Mutiara,
Manama Bahrain pada khamis lalu.



















Khamis lalu pada 17 Februari, seawal pukul 3 pagi, tentera Bahrain dan Saudi, serta polis anti perusuh menyerang orang awam tanpa senjata sehingga menyaksikan ramai penunjuk perasaan anti regim tumpas syahid.

Adalah dipercayai 20 orang terbunuh, 3 ribu orang cedera. Termasuk 2000 orang remaja, kira-kira 400 orang tua termasuk ulama, 250 wanita, 70 orang kanak-kanak, dengan 300 mangsa mengalami kecederaan parah.

Demi membolehkan pangkalan tentera laut Amerika Syarikat tidak tergugat dan perlumbaan F1 tidak terjejas, Raja Bahrain sanggup membunuh rakyatnya sendiri.

kesaksian binatang,...ALLAH MAHA BESAR

بسم الله الرحمن الرحيم

KISAH 10 EKOR BINATANG




1.Untanya Nabi Saleh

Mereka menambah lagi, “Cuba kamu keluarkan seekor unta dari batu besar itu,” kata mereka sambil menunjuk ke arah sebuah batu besar sambil tersenyum sinis. Mereka juga telah menerangkan sifat-sifat unta yang dikehendaki.

Kaum Tsamud cukup yakin bahawa Nabi Saleh tidak mampu memenuhi permintaan mereka itu. Sebaliknya Nabi Saleh menjawab dengan tenang.

“Baiklah, sekiranya aku dapat memenuhi permintaan kamu itu, adakah kamu akan beriman kepada Allah dan menerima ajaranku? Adakah kamu akan mengaku bahawa aku adalah utusan Allah?”

“Baiklah, kami akan beriman kepada Allah dan akan menerima segala ajaran kamu,” jawab mereka.

mangga

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

INFO eReferrer

Amazon Deals