Sesungguhnya....

Sesungguhnya....

Mengikut Blog Yang Baik Kandungan Dan Manfaat


Dari Abu Hurairah r.a…Nabi s.a.w. sabdanya:

"Sesiapa yang mengajak ke jalan mengerjakan sesuatu amal yang baik, adalah baginya pahala sebanyak pahala orang-orang yang menurutnya, dengan tidak mengurangi sedikit pun pahala itu dari pahala-pahala mereka, dan (sebaliknya) sesiapa yang mengajak kejalan mengerjakan sesuatu amal yang menyesatkan, adalah ia menanggung dosa sebanyak dosa orang-orang yang menurutnya, dengan tidak mengurangi sedikit pun dosa itu dan dosa-dosa mereka."

Followers the INFO

Sunday, April 25, 2010

kajian perkembangan-banyak menonton

24.04.2010-Kadang-kadang kerana kurang maklum, secara tidak sedar kita membuat kesilapan. Kerana hendak senang menjaga kanak-kanak itu, kita hidupkan televisyen untuk mereka tonton dari pagi hingga ke petang. Bukan saja minda mereka terancam, bahkan penglihatan mereka pun boleh menjadi rosak.
Di Asia Tenggara ini, kadar kanak-kanak yang rabun adalah yang tertinggi di dunia. Itu pun ada hubungan dengan televisyen juga. Dan sekarang ditambah satu lagi - komputer. Kanak-kanak bermain komputer berjam-jam.
Bukanlah televisyen dan komputer itu tidak baik atau perosak. Cuma manfaatnya bergantung pada cara kita menggunakannya.
Terlalu banyak menonton boleh menumpulkan akal. Atau sebenarnya kita telah mengalami simptom tersebut tetapi kita sengaja menafikannya?

No comments:

Post a Comment

mangga

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

INFO eReferrer

Amazon Deals