Sesungguhnya....

Sesungguhnya....

Mengikut Blog Yang Baik Kandungan Dan Manfaat


Dari Abu Hurairah r.a…Nabi s.a.w. sabdanya:

"Sesiapa yang mengajak ke jalan mengerjakan sesuatu amal yang baik, adalah baginya pahala sebanyak pahala orang-orang yang menurutnya, dengan tidak mengurangi sedikit pun pahala itu dari pahala-pahala mereka, dan (sebaliknya) sesiapa yang mengajak kejalan mengerjakan sesuatu amal yang menyesatkan, adalah ia menanggung dosa sebanyak dosa orang-orang yang menurutnya, dengan tidak mengurangi sedikit pun dosa itu dan dosa-dosa mereka."

Followers the INFO

Monday, April 26, 2010

Ugut nak pijak imam

KAMPUNG KUALA KERIK- Seorang pembantu imam cedera ditumbuk jiran sekampungnya dalam kejadian di sini, lewat malam semalam.
Mangsa, Said Awang Kechik, 56, berkata, ketika itu, dia sedang berbual bersama dua rakannya di halaman rumah seorang daripada rakannya itu selepas pulang dari kenduri di sebuah rumah berhampiran.
“Tidak lama kami bersembang, datang seorang lelaki yang saya kenali, berusia 40-an terus menghambur kata-kata kesat kepada saya. Katanya, dia mahu pijak kepala tok imam (Said) sebelum menumbuk muka dan bahagian belakang saya bertalu selama kira-kira 10 minit,” katanya yang bertugas sebagai Pembantu Imam I di Masjid Kariah Kampung Betong, di sini.
Said berkata, kejadian itu dipercayai berpunca daripada tindakannya membawa masuk seorang ustaz dari luar kawasan itu untuk mengajar agama di masjid berkenaan.
“Dia mungkin tidak puas hati dengan tindakan saya itu atas sebab tertentu. Sebelum itu, memang ada bantahan daripada imam dan beberapa pegawai masjid lain apabila saya mengusulkan untuk bawa ustaz berkenaan mengajar di masjid kami.
“Berikutan itu, saya merujuk isu berkenaan kepada Pejabat Agama Daerah Sik dan dibenarkan. Bagaimanapun, kebenaran itu ditarik balik apabila ada pihak yang membantah,” katanya. 
Said berkata, beliau kemudian membawa perkara itu kepada Jabatan Agama Islam Negeri Kedah dan setelah mendapat kebenaran daripada pihak berkenaan, barulah ustaz itu bersetuju mengajar di Masjid Kampung Betong.

No comments:

Post a Comment

mangga

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

INFO eReferrer