Sesungguhnya....

Sesungguhnya....

Mengikut Blog Yang Baik Kandungan Dan Manfaat


Dari Abu Hurairah r.a…Nabi s.a.w. sabdanya:

"Sesiapa yang mengajak ke jalan mengerjakan sesuatu amal yang baik, adalah baginya pahala sebanyak pahala orang-orang yang menurutnya, dengan tidak mengurangi sedikit pun pahala itu dari pahala-pahala mereka, dan (sebaliknya) sesiapa yang mengajak kejalan mengerjakan sesuatu amal yang menyesatkan, adalah ia menanggung dosa sebanyak dosa orang-orang yang menurutnya, dengan tidak mengurangi sedikit pun dosa itu dan dosa-dosa mereka."

Followers the INFO

Saturday, December 21, 2013

Ustaz... Mu Tunggu Aku Datang...David Teo Malukan Penerbit Muslim

بسم الله الرحمن الرحيم


Ustaz Mu Tunggu Aku Datang
Satu lagi hasil arahan Pierre Andre – selepas Highland Tower namun berlainan genre – mengambil seorang Ustaz untuk menyampaikan mesej agama dalam wayang dianggap tidak releven bagi sesetengah individu. Ada yang mengatakan bahawa ini ialah satu lagi kejayaan memanipulasi umat islam oleh David Teo.
Yeah… Bagi aku tak payah nak melenting sangat – jangan cepat melatah. David Teo dengan misi dia sendiri meningkatkan jualan – keuntungan dan UAI juga ada misi sendiri iaitu menyapaikan dakwah namun dari media yang berbeza (ia adalah suatu situasi menang-menang).

ijoks2009- -Demikian ulasan blog sukasedap.com

Bagi saya Filem ini telah mencelikkan mata para penerbit muslim untuk menerbitkan filem yang benar-benar mengikut syariat islam dengan genre santai-dakwah.Walaupun mungkin akan ada yang mengkritik filem ini atas pelbagai alasan mereka,sekurang-kurangnya filem ini telah membuka mata penggiat filem muslim bahawasanya dimana ada kemahuan disitu ada Highway,hehe..

Apa yang uniknya dalam filem ini saya lihat tidak ada seorangpun pelakon wanita yang terlibat jadi tak ada masalah perentuhan antara bukan mahram di situ,Syabas Pierre Andre

Satu perkara lagi,kalau david Teo,seorang bukan islam boleh mengeluarkan filem islam kenapa penerbit muslim sendiri tidak perbanyakkan filem-filem sebegini?

Baca Selengkapnya - Kami SokongTokguru: Filem Ustaz Mu Tunggu Aku Datang,David Teo Malukan Penerbit Muslim http://ijoks2009.blogspot.com/2013/12/filem-ustaz-mu-tunggu-aku-datangdavid.html#ixzz2o71w1Fjf
Under Creative Commons License: Attribution Share Alike
Follow us: @hasrulhassan on Twitter | bloghasrulhassan on Facebook

No comments:

Post a Comment

mangga

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

INFO eReferrer