Sesungguhnya....

Sesungguhnya....

Mengikut Blog Yang Baik Kandungan Dan Manfaat


Dari Abu Hurairah r.a…Nabi s.a.w. sabdanya:

"Sesiapa yang mengajak ke jalan mengerjakan sesuatu amal yang baik, adalah baginya pahala sebanyak pahala orang-orang yang menurutnya, dengan tidak mengurangi sedikit pun pahala itu dari pahala-pahala mereka, dan (sebaliknya) sesiapa yang mengajak kejalan mengerjakan sesuatu amal yang menyesatkan, adalah ia menanggung dosa sebanyak dosa orang-orang yang menurutnya, dengan tidak mengurangi sedikit pun dosa itu dan dosa-dosa mereka."

Followers the INFO

Sunday, May 23, 2010

警揭匪党自制避弹衣 秘密练枪- hasil rompakan bersenjata

 

警揭匪党自制避弹衣 秘密练枪

二零一零年五月二十三日 下午五时四十分



(槟城23日讯)警方查悉,周六瓦解的专劫保安公司解款车匪党,不时使用军火配备及自制的避弹衣,在隐密地点秘密练枪!
据了解,这 批匪党成员为了掌握熟练用枪技术,而常结伴练枪射击。他们除了训练开枪技巧,还测试自制的铁板避弹衣,以确保避弹衣随时可在紧急时刻派上用场。警方从起获 的自制避弹衣发现,避弹衣上有不少弹孔。
警方也发现,搜获的4件自制避弹衣,每件重达10公斤!从肉眼看去,4件避弹衣与其他衣物无异,不 过若仔细观察及用手触摸,则可发现原来这些衣物是匪徒自制的避弹衣。匪徒把两块长方型的铁板,在四个角打穿洞口,然后以绳带把两块铁板,系绑在背心前后, 犹如穿肚兜。


Polis Pulau Pinang berjaya menemui RM54,000 iaitu sebahagian daripada RM160,000 yang dilarikan oleh kumpulan bersenjata yang menyamun sebuah van milik syarikat keselamatan, Syarikat Property Protection Sdn. Bhd. di Paya Terubong 19 Mei lepas.
Selain itu, turut ditemui ialah dua laras Raifal AK-47 buatan China, dua biji bom tangan yang masih aktif, dua pucuk Revolver .38, beberapa butir peluru dan peralatan lain yang digunakan dalam rompakan itu, termasuk beberapa plat besi yang digunakan suspek sebagai jaket kalis peluru.

No comments:

Post a Comment

mangga

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

INFO eReferrer