Sesungguhnya....

Sesungguhnya....

Mengikut Blog Yang Baik Kandungan Dan Manfaat


Dari Abu Hurairah r.a…Nabi s.a.w. sabdanya:

"Sesiapa yang mengajak ke jalan mengerjakan sesuatu amal yang baik, adalah baginya pahala sebanyak pahala orang-orang yang menurutnya, dengan tidak mengurangi sedikit pun pahala itu dari pahala-pahala mereka, dan (sebaliknya) sesiapa yang mengajak kejalan mengerjakan sesuatu amal yang menyesatkan, adalah ia menanggung dosa sebanyak dosa orang-orang yang menurutnya, dengan tidak mengurangi sedikit pun dosa itu dan dosa-dosa mereka."

Followers the INFO

Friday, May 21, 2010

Buku bermuka _facebook yahudi

LAHORE - Beribu-ribu rakyat Pakistan dijangka membanjiri jalan-jalan raya hari ini bagi meluahkan kemarahan terhadap Facebook dan Barat berhubung penyebaran karikatur Nabi Muhammad S.A.W yang dianggap mencabul Islam.
Ia berikutan tindakan seorang pengguna Facebook (FB) membuka laman FB dengan menyeru pengguna FB menghantar lukisan Nabi Muhammad.

Laman itu dinamakan sebagai ‘Hari Melukis Gambar Nabi Muhammad’ yang kononnya bertujuan ‘menggalakkan kebebasan bersuara’, yang diilhamkan oleh seorang kartunis Amerika Syarikat (AS).
Bagaimanapun tindakan itu menimbulkan reaksi kemarahan hebat di negara Islam tersebut yang dihuni 170 juta penduduk.

Islam melarang sebarang lukisan yang menggambarkan Nabi Muhammad S.A.W dan menganggapnya sebagai kufur.
Perselisihan terbaru itu turut membangkitkan perbandingan dengan bantahan-bantahan di seluruh dunia Islam berhubung penerbitan kartun yang menyindir Nabi Muhammad dalam akhbar-akhbar Eropah pada 2006.
.
JEDDAH: Masyarakat Islam di seluruh dunia semalam menyuarakan kemarahan terhadap kumpulan Facebook dan laman web untuk menjadikan 20 Mei (semalam) sebagai ‘Hari Setiap Orang Lukis Muhammad.’

Laman Facebook itu menggalakkan pengguna menghantar imej Nabi Muhammad (SAW) semalam sebagai membantah ancaman terhadap penerbit siri South Park kerana menyelar Rasulullah dalam satu episodnya awal tahun ini.
Pelukis kartun Amerika Syarikat, Molly Morris menetapkan 20 Mei untuk menyokong siri televisyen Amerika itu.

No comments:

Post a Comment

mangga

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

INFO eReferrer

Amazon Deals