Sesungguhnya....

Sesungguhnya....

Mengikut Blog Yang Baik Kandungan Dan Manfaat


Dari Abu Hurairah r.a…Nabi s.a.w. sabdanya:

"Sesiapa yang mengajak ke jalan mengerjakan sesuatu amal yang baik, adalah baginya pahala sebanyak pahala orang-orang yang menurutnya, dengan tidak mengurangi sedikit pun pahala itu dari pahala-pahala mereka, dan (sebaliknya) sesiapa yang mengajak kejalan mengerjakan sesuatu amal yang menyesatkan, adalah ia menanggung dosa sebanyak dosa orang-orang yang menurutnya, dengan tidak mengurangi sedikit pun dosa itu dan dosa-dosa mereka."

Followers the INFO

Sunday, May 16, 2010

Kumpul duit haram dari hasil haram,buat kerja haram !


KUALA LUMPUR: "Saya buat kerja ini (melacur) kerana perlukan duit RM3,000 untuk majlis bertunang. Lepas ini, saya tak akan buat lagi. Masa dah suntuk, saya belum beli apa-apa pun untuk majlis itu."
Inilah pengakuan berani seorang janda muda berusia 25 tahun ketika ditanya alasannya menggadaikan maruah dan harga diri demi mendapatkan wang berkenaan. Ketika ditemui kelmarin, wanita yang hanya mahu dikenali sebagai Ma, tanpa segan silu, menggunakan taktik duduk semeja dengan lelaki terutama yang duduk bersendirian dan menawarkan khidmat seks, di sebuah restoran di salah satu pusat tumpuan orang ramai di ibu negara. Janda muda terbabit mengenakan bayaran minimum RM100 bagi setiap perkhidmatan seks, tidak termasuk sewa bilik hotel dengan purata dua hingga lima pelanggan sehari sejak beroperasi April lalu, mendakwa terdesak mendapatkan wang untuk majlis pertunangannya dengan bakal suami kedua yang dijadualkan pada cuti sekolah, bulan depan.

Ma memberi alasan tidak mempunyai kelayakan akademik yang baik, tanpa rasa bersalah, mendakwa sanggup menggadai maruah demi memastikan impian membina rumah tangga dengan lelaki pilihan tercapai.

Wanita mirip pelakon drama popular 90-an dan berlesung pipit itu dikatakan mencari pelanggan di restoran berkenaan ketika waktu puncak terutama waktu makan tengah hari dan dipercayai menjadikan hotel murah di situ sebagai tempat bertemu pelanggan.
“Apa lagi kerja saya boleh buat, ini saja cara mudah mengumpul wang, percayalah, saya amat terdesak,” katanya yang berpakaian sopan dan bergerak sendirian tanpa orang tengah.
Ma juga memberi alasan takut ketika ditanya mengenai keengganannya mendapatkan bantuan daripada mana-mana pihak termasuk Biro Aduan Komuniti Pergerakan Pemuda Umno untuk mencari jalan penyelesaian.

Pengalaman pahit akibat kehancuran rumah tangga kerana berkahwin di usia 19 tahun mengakibatkan Ma mengalami tekanan dan cukup terdesak mendapatkan wang.

No comments:

Post a Comment

mangga

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

INFO eReferrer