Sesungguhnya....

Sesungguhnya....

Mengikut Blog Yang Baik Kandungan Dan Manfaat


Dari Abu Hurairah r.a…Nabi s.a.w. sabdanya:

"Sesiapa yang mengajak ke jalan mengerjakan sesuatu amal yang baik, adalah baginya pahala sebanyak pahala orang-orang yang menurutnya, dengan tidak mengurangi sedikit pun pahala itu dari pahala-pahala mereka, dan (sebaliknya) sesiapa yang mengajak kejalan mengerjakan sesuatu amal yang menyesatkan, adalah ia menanggung dosa sebanyak dosa orang-orang yang menurutnya, dengan tidak mengurangi sedikit pun dosa itu dan dosa-dosa mereka."

Followers the INFO

Monday, May 10, 2010

more health,more wealth..more cruel,more sadisme,more....


Beberapa penyerang di Burundi dilaporkan memotong anggota badan seorang kanak-kanak albino berusia lima tahun dan mengorek mata ibunya atas kepercayaan bahagian badan mereka mampu memberikan kekayaan serta kejayaan.
Aktivis hak manusia semalam berkata, beberapa pembunuhan dan serangan yang berlaku baru-baru ini di Tanzania adalah bentuk keganasan jangka panjang terhadap golongan albino Afrika.
Menurut Pertubuhan Palang Merah Kebangsaan, sekurang-kurangnya 10,000 berpindah dan bersembunyi sejak serangan ke atas mereka bermula akhir 2007.
Sejak itu, 57 individu albino dibunuh di Tanzania dan 14 yang lain di Burundi, kata ahli kumpulan hak Under The Same Sun, Vicky Ntetema.
Ujarnya, pembunuhan itu ekoran daripada kepercayaan karut bahawa bahagian badan individu albino boleh memberi kekayaan dan kejayaan kepada seseorang.
“Bahagian badan dikatakan mampu memberikan mereka kuasa ajaib.
“Sesetengah menggunakannya sebagai pengorbanan manusia seperti yang disarankan ahli sihir,” katanya.

No comments:

Post a Comment

mangga

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

INFO eReferrer