Sesungguhnya....

Sesungguhnya....

Mengikut Blog Yang Baik Kandungan Dan Manfaat


Dari Abu Hurairah r.a…Nabi s.a.w. sabdanya:

"Sesiapa yang mengajak ke jalan mengerjakan sesuatu amal yang baik, adalah baginya pahala sebanyak pahala orang-orang yang menurutnya, dengan tidak mengurangi sedikit pun pahala itu dari pahala-pahala mereka, dan (sebaliknya) sesiapa yang mengajak kejalan mengerjakan sesuatu amal yang menyesatkan, adalah ia menanggung dosa sebanyak dosa orang-orang yang menurutnya, dengan tidak mengurangi sedikit pun dosa itu dan dosa-dosa mereka."

Followers the INFO

Thursday, June 10, 2010

Video seks 3 artis

بسم الله الرحمن الرحيم


JAKARTA: Polis melancarkan siasatan terhadap tiga selebriti Indonesia selepas video mereka melakukan seks disebar di Internet.


Polis dijadual menyoal-siasat tiga selebriti terbabit, penyanyi kumpulan Peterpan, Nazril Ariel, penyampai berita, Luna Maya dan aktres Cut Tari atas tuduhan melanggar undang-undang anti-pornografi.

Klip video itu menunjukkan Nazril melakukan hubungan seks dengan Luna yang juga teman wanitanya dan bekas teman wanitanya, Cut.

Ketua Polis, Ito Sumardi berkata, mereka bakal disoal bagaimana video itu muncul di Internet.
“Kami akan dapatkan kepastian bagaimana video itu menjadi tontonan umum,” katanya.
Luna adalah duta Program Bantuan Makanan Dunia Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB), duta sabun keluaran Unilever.
Cut pula menjadi duta penghawa dingin keluaran Sharp.

Jurucakap Unilever berkata, iklan sabun itu dibekukan pada minggu ini tapi menafikan keputusan itu dibuat akibat penyebaran video seks itu
Jika bersalah mereka boleh dihukum penjara maksimum 12 tahun.

Pemimpin Indonesia menegaskan, insiden seperti ini perlu dijadikan alasan kawalan lebih ketat dilaksana terhadap Internet di negara yang didiami 240 juta penduduk itu.

“Hukuman lebih berat perlu dilaksanakan terhadap mereka yang bersalah,” kata Menteri Komunikasi dan Maklumat, Tifatul Sembiring di laman Twitternya.
Skandal itu menjadi antara topik paling hangat dibincangkan di laman Twitter bertajuk Peterporn, mengambil nama sempena kumpulannya.

Beberapa laman menyokong Nazril turut muncul di laman Facebook. - AFP

No comments:

Post a Comment

mangga

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

INFO eReferrer

Amazon Deals