Sesungguhnya....

Sesungguhnya....

Mengikut Blog Yang Baik Kandungan Dan Manfaat


Dari Abu Hurairah r.a…Nabi s.a.w. sabdanya:

"Sesiapa yang mengajak ke jalan mengerjakan sesuatu amal yang baik, adalah baginya pahala sebanyak pahala orang-orang yang menurutnya, dengan tidak mengurangi sedikit pun pahala itu dari pahala-pahala mereka, dan (sebaliknya) sesiapa yang mengajak kejalan mengerjakan sesuatu amal yang menyesatkan, adalah ia menanggung dosa sebanyak dosa orang-orang yang menurutnya, dengan tidak mengurangi sedikit pun dosa itu dan dosa-dosa mereka."

Followers the INFO

Sunday, April 18, 2010

Balak


Beberapa orang keluarga terdekat mangsa ribut melihat bahagian bumbung rumah yang diterbangkan dalam kejadian ribut di Kampung Carok Bemban di sini, 5 petang semalam. Kejadian itu merosakan lebih 30 buah bumbung rumah di kawasan perumahan Taman Mas dan Taman Desa Cempa. Bagaimanapun tiada kemalangan jiwa dilaporkan

BALING 17 April - Hampir 30 rumah di beberapa taman perumahan dan kampung di daerah ini rosak akibat dilanda ribut hari ini. Dalam kejadian pada pukul 4.30 petang itu, 21 rumah rosak di Taman Emas dengan sebahagian bumbungnya diterbangkan angin.

Turut terlibat rumah-rumah di Taman Desa Chempa Kupang, Kampung Charuk Bemban Kupang, Kuala Ketil dan Bayu.

Seorang penoreh di Kampung Charuk Bemban Kupang, Othman Abd. Arof berkata, dia dan tiga ahli keluarganya nyaris maut apabila sebatang pokok tumbang dan menghempap rumahnya.

Katanya, semasa kejadian dia dan ahli keluarganya berada di dalam rumah berkenaan tetapi sempat menyelamatkan diri.

"Mujurlah saya sempat menyelamatkan diri ketika terdengar pokok itu tumbang dan menghempap rumah," katanya ketika ditemui ditempat kejadian di sini hari ini.

Seorang mangsa ribut, Yong Kooi Hin, 48, turut melahirkan rasa syukur kerana tiada di dalam rumah ketika kejadian tersebut.

No comments:

Post a Comment

mangga

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

INFO eReferrer

Amazon Deals