Sesungguhnya....

Sesungguhnya....

Mengikut Blog Yang Baik Kandungan Dan Manfaat


Dari Abu Hurairah r.a…Nabi s.a.w. sabdanya:

"Sesiapa yang mengajak ke jalan mengerjakan sesuatu amal yang baik, adalah baginya pahala sebanyak pahala orang-orang yang menurutnya, dengan tidak mengurangi sedikit pun pahala itu dari pahala-pahala mereka, dan (sebaliknya) sesiapa yang mengajak kejalan mengerjakan sesuatu amal yang menyesatkan, adalah ia menanggung dosa sebanyak dosa orang-orang yang menurutnya, dengan tidak mengurangi sedikit pun dosa itu dan dosa-dosa mereka."

Followers the INFO

Saturday, April 24, 2010

Tua...tak sedar?

KLANG – Seorang pengawal keselamatan dijatuhi hukuman penjara 26 tahun dan 14 sebatan oleh Mahkamah Sesyen di sini, semalam, atas tujuh tuduhan merogol remaja bawah umur yang dikenalinya menerusi telefon, dua tahun lalu.
Bagi tiga pertuduhan pertama yang didakwa dilakukan antara 29 dan 31 Mac 2008, Zalida memerintahkan tertuduh dihukum penjara 13 tahun dan enam sebatan.
Bagi empat pertuduhan melibatkan perbuatan antara 1 dan 4 April 2008, tertuduh dihukum penjara 13 tahun dan lapan sebatan.

Ketika kejadian, mangsa berumur 14 tahun empat bulan.
Terdahulu, dalam rayuannya, tertuduh yang tidak diwakili peguam merayu dikenakan hukuman lebih ringan.
“Saya pohon budi bicara mahkamah meringankan hukuman kerana saya ada anak kecil yang bersekolah, isteri hanya bekerja sambilan dan sukar untuk menyara anak-anak,” katanya.
Roslan didakwa merogol mangsa di rumah kosong di Taman Desa Jenderan Hilir, Sepang, dekat sini.
Pendakwaan dibuat mengikut Seksyen 376 (1) Kanun Keseksaan.

1 comment:

  1. gambar orang bodoh nak buat gempaq konon....?

    ReplyDelete

mangga

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

INFO eReferrer

Amazon Deals