Sesungguhnya....

Sesungguhnya....

Mengikut Blog Yang Baik Kandungan Dan Manfaat


Dari Abu Hurairah r.a…Nabi s.a.w. sabdanya:

"Sesiapa yang mengajak ke jalan mengerjakan sesuatu amal yang baik, adalah baginya pahala sebanyak pahala orang-orang yang menurutnya, dengan tidak mengurangi sedikit pun pahala itu dari pahala-pahala mereka, dan (sebaliknya) sesiapa yang mengajak kejalan mengerjakan sesuatu amal yang menyesatkan, adalah ia menanggung dosa sebanyak dosa orang-orang yang menurutnya, dengan tidak mengurangi sedikit pun dosa itu dan dosa-dosa mereka."

Followers the INFO

Thursday, April 22, 2010

nih agaknye yang dipanggil Gila Esem!!


PUTRAJAYA: Gara-gara mengaku mendapat pembantu seramai 550 trilion daripada Rasulullah (s.a.w) selain mendakwa tanah perkuburan Islam di Presint 20, Putrajaya dijaga roh arwah penyanyi kumpulan Rabbani, Asri, seorang lelaki dihadapkan ke Mahkamah Tinggi Syariah Wilayah Persekutuan, semalam.
Abdul Rajab Ahmad, 50, mengaku tidak bersalah atas dua pertuduhan mengikut Seksyen 4(1) dan Seksyen 6(B) serta tiga pertuduhan tambahan mengikut Seksyen 6(B) dan Seksyen 11(1), Akta Kesalahan Jenayah Syariah Wilayah-Wilayah Persekutuan 1997. Hakim Nassir Abdul Aziz menetapkan 10 Jun ini sebagai tarikh perbicaraan untuk kesalahan mengikut Seksyen 4(1) serta 30 Jun 2010 untuk kesalahan mengikut Seksyen 11 (1) dan 6 Julai 2010 bagi kesalahan mengikut Seksyen 6(A) dan 6(B).
Tertuduh yang berbaju kemeja hijau hadir di mahkamah semalam, ditahan di sebuah apartmen di Presint 17, jam 1.30 pagi, 10 Februari lalu, bagaimanapun mengaku tidak bersalah terhadap semua pertuduhan dibacakan jurubahasa mahkamah.

Jika sabit kesalahan mengikut Seksyen 4 (1) akta berkenaan, tertuduh boleh didenda tidak melebihi RM5,000 atau penjara tidak melebihi tiga tahun atau tidak melebihi enam kali sebatan atau mana-mana kombinasi hukuman itu, manakala Seksyen 6(B) pula boleh didenda tidak melebihi RM5,000 atau penjara tidak melebihi tiga tahun atau kedua-duanya sekali Mengikut Seksyen 11(1), jika sabit kesalahan Abdul Rajab boleh didenda tidak melebihi RM5,000 atau penjara tidak melebihi tiga tahun atau kedua-duanya sekali.
Mahkamah menetapkan jaminan sebanyak RM5,000 dengan seorang penjamin warga Malaysia bagi setiap pertuduhan mengikut Seksyen 6(A), Seksyen 6(B) dan Seksyen 11(1) akta terbabit.
Pendakwaan dijalankan Pendakwa Syarie, Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan Putrajaya, Mohd Hafiz Idris.
Dalam pertuduhan dibacakan, Abdul Rajab mendakwa Allah menurunkan kepadanya 20 bilion pembantu dan Nabi Muhammad memberikannya 550 trilion pembantu, namun hanya mengambil 20 trilion saja.
Dia juga mendakwa Nabi Muhammad memberi tempoh kepadanya menyiapkan dokumen ajaran yang dikurniakan baginda untuk dihantar ke Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim), Perdana Menteri dan Yang di-Pertuan Agong.

1 comment:

  1. agaknya dia dakwa jumpa sape lagi ye...setan ngan iblis ada tak?

    ReplyDelete

mangga

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

INFO eReferrer