Sesungguhnya....

Sesungguhnya....

Mengikut Blog Yang Baik Kandungan Dan Manfaat


Dari Abu Hurairah r.a…Nabi s.a.w. sabdanya:

"Sesiapa yang mengajak ke jalan mengerjakan sesuatu amal yang baik, adalah baginya pahala sebanyak pahala orang-orang yang menurutnya, dengan tidak mengurangi sedikit pun pahala itu dari pahala-pahala mereka, dan (sebaliknya) sesiapa yang mengajak kejalan mengerjakan sesuatu amal yang menyesatkan, adalah ia menanggung dosa sebanyak dosa orang-orang yang menurutnya, dengan tidak mengurangi sedikit pun dosa itu dan dosa-dosa mereka."

Followers the INFO

Thursday, June 3, 2010

Kapal kedua disekat juga

بسم الله الرحمن الرحيم

BAITULMAQDIS - Israel hari ini memberi amaran akan menghalang semua kapal bantuan kemanusiaan 'Flotila Pembebasan' dari memasuki perairan Genting Gaza.


Aktivis pro-Palestin telah berikrar akan melakukan percubaan lagi untuk melanggar sekatan rejim Zionis untuk memasuki Gaza, sekalipun misi terbaru mereka berakhir dengan pertumpahan darah semalam.

"Kami tidak akan membenarkan mana-mana kapal bantuan untuk sampai ke Gaza dan menghantar bekalan ke wilayah yang sudah menjadi pangkalan pengganas yang mengancam Israel," kata Timbalan Menteri Pertahanan Israel, Matan Vilnai.

Beliau membuat kenyataan itu ketika penganjur 'Flotila Gaza' mengeluarkan kenyataan bahawa mereka sedang menjalankan persiapan untuk menghantar dua lagi kapal bantuan ke Gaza, walaupun sembilan aktivis mereka dibunuh oleh komando Israel dalam serbuan ke atas kapal Turki, Mavi Marmara semalam.

Greta Berlin daripada Gerakan Bebaskan Gaza berkata, percubaan bagi melanggar sekatan untuk memasuki wilayah Palestin itu akan dilakukan dalam masa beberapa hari lagi.

"Kapal kargo Rachel Corrie kini berada di perairan Itali, manakala sebuah bot lagi masih dibaiki," katanya.

Sementara itu seorang komander tentera laut Israel berkata, anggotanya sudah bersedia untuk menghalang kapal Rachel Corrie dari memasuki perairan Gaza dan tidak akan teragak-agak untuk berkonfrontasi dengan aktivis, sekalipun serbuan ke atas kapal Mavi Marmara menyebabkan kematian.

No comments:

Post a Comment

mangga

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

INFO eReferrer

Amazon Deals