Sesungguhnya....

Sesungguhnya....

Mengikut Blog Yang Baik Kandungan Dan Manfaat


Dari Abu Hurairah r.a…Nabi s.a.w. sabdanya:

"Sesiapa yang mengajak ke jalan mengerjakan sesuatu amal yang baik, adalah baginya pahala sebanyak pahala orang-orang yang menurutnya, dengan tidak mengurangi sedikit pun pahala itu dari pahala-pahala mereka, dan (sebaliknya) sesiapa yang mengajak kejalan mengerjakan sesuatu amal yang menyesatkan, adalah ia menanggung dosa sebanyak dosa orang-orang yang menurutnya, dengan tidak mengurangi sedikit pun dosa itu dan dosa-dosa mereka."

Followers the INFO

Tuesday, June 15, 2010

Unsur Yahudi dalam masyarakat kita

بسم الله الرحمن الرحيم

http://www.murabbi.net/v1/articles.php?article_id=131 




Anda pernah dengar Henry Ford (orang kaya yang membuat kereta berjenama Ford)?? Dia pernah menulis berkaitan Yahudi tahun 40an atau 30an dulu dalam bukunya "international jew" (tak silap saya).


Unsur Yahudi begitu tebal dalam masyarakat kita (masyarakat Melayu Islam) tetapi seolah-olah kita tak nampak. Cuba kita tengok satu persatu walaupun banyak sekali contoh-contoh yang sudah ada di depan mata tapi seolah-olah kita tidak mengendahkannya. Paling nyata, rokok yang orang kita hisap tu.Tahukah kita, setiap satu batang rokok itu ada saham kepada puak yahudi. Buat pengetahuan semua, tiada kilang rokok yang bukan kepunyaan Yahudi Laknatullah. Sesiapa yang hendak berhenti merokok, ambilah ni sebagai iktibar. Fikirlah dengan akal warasmu, rokok yang tidak memberi sebarang faedah langsung pada diri sendiri, malahan memudaratkan kesihatan bukan sahaja kepada diri si perokok, tetapi juga orang-orang yang disayangi sekelilingnya dan merosakkan agama Islam itu sendiri melalui duit-duit yang disalurkan pada puak Yahudi Laknatullah yang sungguh kejam. Menghisap rokok ni ibaratkan mengambil helaian duit dan membakar duit-duit tersebut. Kalau kita tengok ada orang bakar duit kertas, mesti kita fikir "Ish, orang tu dah tak betul agaknya, bakar helaian duit yang begitu bernilai, daripada bakar duit tu, baik bagi kat aku"..Begitulah diibaratkan si perokok-perokok yang tidak menyedari telah membakar sendiri helaian-helaian duit sendiri seperti orang yang tidak berakal, kerana menganggap sungguh nikmat kepulan-kepulan asap dari rokok tu..Pelik sungguh, tapi begitulah pandainya puak Yahudi membodohkan kita orang Islam..Alangkah ruginya nikmat rezeki yang Allah yang berikan digunakan pada sesuatu yang sia-sia..Teringat pula Ustaz Aziz (pakcik ) apabila berceramah tentang hal ini, sambil buat lawak dia kata " Kalau orang-orang yang merokok ni, hehe, kita boleh panggil jin sebabnya jin sahaja yang suka makan asap" (Ustaz Aziz ni selalu berjenaka ketika memberi ceramahnya, tapi walaupun berjenaka, ada benarnya jenaka yang disampaikan. Sememangnya hanya sahaja Jin yang suka makan asap)

No comments:

Post a Comment

mangga

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

INFO eReferrer

Amazon Deals